Friday, November 12, 2010

TOP CHEF versus MASTER CHEF?

            Salam semua..lately aku suka sungguh tengok program realiti pasal makanan..1st yang aku follow gila-gila adalah Top chef..pukul 7.05PM sure aku dah tercongok depan tv dengan remote di tangan picit channel 701..aku paling best tengok dia yew host Padma Lakshmi, sooo hot..Hindu tau minah nie..best betul la program nie..malam nie final untuk season 3..aku dah follow dari season 1 okey..ini pasal chef2 yang beradu tenaga akal tenaga dan skill tunjuk bakat depa masak dalam masa tempoh yang ditetapkan..dan aku dah tau pon sape yang menang malam nie..haahha..meh google jap cni..

 

          Master chef lak aku baru ja tengok masa balik rumah tadi..nie program baru channel 711..baru 2 episod main..tahun nie gak baru terbit..baru kuar dari oven babe..kalau Top chef pasai chef-chef yang handal dah masak, master chef pulak pasal amatur2 punya tukang masak..so cuba korangsuma bayangkan kalau depa-depa nie kena suruh masak masakan yang depa tak tau..bukan ke haru jadinya..contoh macam tadi, tak pernah masak masakan cina,then kena masak..just imagine!!!so kena la terkeluar 2 orang participant. dia yew host lak yang wat realiti dapur neraka tue la Gordon Ramsay..mau tahu la kan, dia cmner..aku pon dah tau sape yang menang..kiki..
          

             pada pandangan mata kasar aku lakan, aku ingat master chef nie lagi best dari top chef..kenapa? pasalnya master chef tue tukang masak amatur babe, bukannya pro ye tukang masak..suma task boleh buat..iamginasi di gunakan untuk menghasilkan kreativiti dan skill..top chef tu dah tentu depa suma tahu masak..nak cari yang da best antara depa ja..masak kena perfect babe..cannot raw tau..no messy messy..so tulah conclusion yew..tapi tak kesah pape pon, yang aku hot sekarang nie top chef season 4 mula main dah kat 701..waktu sama lak tue ngan 702..sadis toi aku..so happy watching ar..

wajah bosan anak dara aku pabila tengok tv bersama ku..sowy baby Nia..

No comments:

Post a Comment